Kronografi su ručni satovi i pokazuju prvenstveno točno vrijeme, a dodatak im je kronograf mehanizam koji ima ulogu štoperice koju koristimo po potrebi pritiskom na kronogumbe (pusher). Kod kronografskih mehanizama imamo raznih konstrukcija gdje su najpoznatiji proizvođači švicarske tvornice. Sve konstrukcije se razlikuju i imaju svoje uvjete održavanja koje propisuju proizvođači uz popis posebnih alata, maziva i zamjenu potrošnih rezervnih dijelova. Bitna razlika u konstrukciji je da neki kronografi imaju krono kotače (reduktor) sa svim potisnim i razdjelnim polugama ugrađen u satni mehanizam, a neki imaju zaseban kronomehanizam koji je sa satnim mehanizmom povezan zupčanikom preko sekundne osovine. Kronografi koji imaju krono kotače i kronopoluge ugrađene u satni mehanizam vrlo su komplicirane konstrukcije za servisiranje, a posebno kada je na njih dograđen mehanizam za automatsko navijanje, pokazivač mjesečevih mijena, naziv mjeseca, dana, datuma, pokazivač rezerve snage i GMT vrijeme. Kronograf mehanizmi zbog velikog broja sićušnih dijelova osjetljiviji su na udarce kao i nedostatak ulja i masti od običnih satnih mehanizama te se zato preporučuje servisiranje nakon četiri godine. Kod svakog generalnog servisa kronomehanizam i kućište se detaljno rastavljaju do posljednjeg dijela, mijenjaju se istrošeni dijelovi, podešavaju se svi zazori alatima predviđenim za to, čisti se tj. odmašćuje u specijalnim strojevima te se nakon toga sastavljaju i podmazuju sa više vrsta ulja različite gradacije kao i više vrsta masti. Uz servisiranje stroja uređuje se kućište: polira, satinira i čisti dubinski u ultrazvučnoj kadi, nakon čega se mijenjaju brtve, staklo te ostali dijelovi ako su oštećeni. Nakon sastavljanja kronomehanizam se podešava na aparatu za podešavanje točnosti, a poslije ugradnje u kućište kompletan sat se testira u barokomori na vodonepropusnost ovisno o njegovoj predviđenoj izdržljivosti. Zadnja kontrola je na stroju za navijanje ( test oko 8 dana) čime provjeravamo koliko automatsko navijanje navije pogonsku oprugu i kolika je točnost sata u raznim pozicijama. Servisiranje jednog kronomehanizma i kućišta traje između jednog do dva dana, a ponekad i duže zavisno od komplikacije, na što treba dodati spomenuto vrijeme potrebno za testiranje.
CASIO
DIESEL
FOSSIL
JACQUES LEMANS
OBAKU
S.T.DUPONT
SEIKO
TISSOT
URARSKI POPRAVCI - SERVIS